Wij zijn op zoek naar een
Casemanager
Locatie Genemuiden – 20-24 uur per week
Dit wordt jouw baan
Als Casemanager ben jij hét aanspreekpunt voor leidinggevenden en medewerkers bij (langdurig) verzuim en re-integratie. Je coördineert het volledige verzuimproces conform de Wet verbetering Poortwachter, bewaakt voortgang en tijdige acties en werkt nauw samen met de bedrijfsarts en andere betrokken partijen. Met jouw scherpe analyse en heldere communicatie help je teams verzuim te beperken én werk je aan duurzame inzetbaarheid.
Je werkt nauw samen met HR Business Partners, de Arbo & Verzuimcoördinator, leidinggevenden, de salarisadministratie en externe specialisten (bedrijfsarts/arbodienst, arbeidsdeskundige, UWV).
Daarnaast:
- Adviseer je de vestigingsmanagers en leidinggevenden over o.a. instroom, doorstroom, uitstroom en arbeidsvoorwaarden.
- Voer je zelfstandig operationele HR-werkzaamheden uit.
- Draag je bij aan lopende projecten zoals het Medewerkers Tevredenheids Onderzoek (MTO)
- Houd je je HR-kennis up-to-date en breng je deze actief in binnen de organisatie.
- Heb je regelmatig contact met HR-collega’s van andere bedrijfsonderdelen binnen de Venture Group.
Waar bestaan je werkzaamheden uit?
- Begeleiden van medewerkers en leidinggevenden bij (langdurig) verzuim en re-integratie.
- Coördineren van het volledige verzuimproces conform de Wet verbetering Poortwachter.
- Bewaken van de voortgang van verzuimdossiers en tijdig acties initiëren.
- Afstemmen met bedrijfsarts, leidinggevenden en andere stakeholders; regie houden op ieders rol.
- Adviseren van leidinggevenden over verzuimaanpak, preventie en inzetbaarheid.
- Signaleren van trends, knelpunten en risico’s op het gebied van verzuim en vitaliteit; vertalen naar verbeteracties.
- Ondersteunen van de Arbo & Verzuimcoördinator bij beleid rond duurzame inzetbaarheid, preventie en veiligheid.
- Zorgen voor correcte, actuele en volledige dossiervorming (AVG-proof).
- Voorbereiden van re-integratieverslagen (RIV) en overige UWV-documenten.
Waar werk je?
Je bent vooral werkzaam op het hoofdkantoor in Genemuiden.
Wie zoeken we?
- Afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur HRM, Casemanagement of arbeidsdeskundige.
- Relevante aanvullende opleiding (bijv. Regie op Verzuim, POB of vergelijkbaar) is een pre.
- Minimaal 3 jaar ervaring in verzuimbegeleiding en/of re-integratie.
- Kennis van sociale zekerheid, arbeidsrecht en relevante wetgeving (o.a. WvP, WIA).
- Sterke adviesvaardigheden; je luistert, overtuigt en verbindt.
- Oplossingsgericht, besluitvaardig en analytisch; zorgvuldig in dossiervorming.
- Integer, betrouwbaar en stressbestendig; je bewaakt voortgang en houdt het overzicht.
- Samenwerkingsgericht: je schakelt moeiteloos tussen medewerker, leidinggevende, HR en arbodienst.
Wat bieden wij?
- Impactvolle rol binnen een organisatie met maatschappelijke relevantie.
- Zelfstandige functie met ruimte voor eigen initiatief en verbetering.
- Professionele ondersteuning vanuit HR, Arbo & Verzuim, operations en management.
- Goede arbeidsvoorwaarden, inclusief bonusregeling.
- Mogelijkheid tot hybride werken.
- 27 vakantiedagen en een solide pensioenregeling via ASR.
- Auto van de zaak (indien functiegebonden), laptop, telefoon en alles om je werk goed te doen.
Enthousiast?
Wil jij met jouw casemanagement-expertise bijdragen aan duurzame inzetbaarheid en lager verzuim binnen Venture Group? Neem contact op met Teun Nauta via mail: tnauta@venture-group.nl | Tel: +31 6 28 18 91 38
Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.